למרות שאנשים רבים יודעים שאפשר להקים בלוג דרך אתרים רבים הפזורים ברשת כמו wordpress.com או מערכת הבלוגים של נענע, הקמת בלוג העוסק באופנה היא מאתגרת יותר מכמה סיבות. הנה כמה מהן :
מדיה עשירה : צריך מספיק מקום כדי להעלות תמונות (קטעי וידאו אפשר להטמיע מ - Youtube)
ענייניי זכויות יוצרים : חלק מהחנויות לא ישמחו שתמונות מהקולקציות שלהן יתפרסמו ברחבי הרשת
מוניטין - אופנה הוא נושא פופולארי למדי ולכן התחרות בתחום רבה. לבלוגים שמתארחים אצל אתרים אחרים יש יתרון מכיוון שהם נחשפים דרך אתר הבית. מצד שני, הם נלחמים עם עשרות בלוגים אחרים על אותה הפלטפורמה, וזה ממש כבר לא יתרון.
בנוגע לשילוב תמונות ומדיה עשירה , מומלץ להקים בלוג עצמאי על שרת נפרד: עלות אחסון אתר בחברת אחסון טובה עומד על 50 ש"ח לחודש, כתובת עולה כ -80 ש"ח לשנה. הכתובת מהווה גם את השם של הבלוג, ולכן חשוב שהיא תהיה מקורית ולא רק מבוססת מילות מפתח כמו Fashion. הפלטפורמה שמומלצת לבלוג עצמו היא Wordpress, מדובר במערכת בקוד פתוח שכל אחד יכול להוריד ולהתקין בחינם.
עניין זכויות היוצרים הוא מעט מורכב יותר . בעיקרון, בתוך בלוגרים, ובמיוחד בתחום כמו אופנה, פשוט צריך לפתח מערכת יחסים טובה עם חנויות ומעצבים. זה גם יוכל לתרום לכם או לכן בהמשך , כאשר תרצו לקבל סיקורים אקסקלוסיביים על קולקציות חדשות וכו'. (למידע נוסף מהזווית המשפטית דווקא, מומלץ לקרוא את המאמר הרלוונטי בבלוג של עו"ד יהונתן קלינגר)
לגבי המוניטין, חשוב לדעת שכל בלוגר בעצם מתחיל מאפס, אלא אם כן הוא אישיות ידועה בתחום שעליו הוא כותב, ואז הוא יכול להתבסס אולי רק על שמו בלבד. בעולם האופנה למשל, מדובר על מעצבים מוכרים או סטייליסטים. בכל אופן, מדובר ביתרון השמור ליחידי סגולה ובודדים בלבד. נקודה אחרת ומאוסה שיש לגעת בה היא עניין הבלוגרים בתשלום שלא מציינים זאת כגילוי נאות : מדובר בתופעה שהדעות עליה חלוקות, אבל מי שכותב בצורה לא אובייקטיבית ומוטה, סופו להתגלות, והמוניטין שלו כמובן ייפגע בהתאם. דבר אחרון בנושא זה : כאשר פותחים בלוג אופנה חדש, לעיתים כדאי לאגד ביחד כמה בלוגרים על מנת לחזק את הבסיס של הבלוג ומגוון הנושאים שבו הוא עוסק. כך גם העדכונים יהיו תכופים יותר והבלוג ירגיש "חי" יותר, מה שכמובן יגדיל בטווח הרחוק את מספר הכותבים.
בהצלחה!